A MINDFULNESS

Magyar megfelelői: TUDATOS JELENLÉT, ÉBER FIGYELEM

Az ősi, keleti bölcsesség és a modern nyugati tudomány karöltve teljesednek ki a mindfulnessben.
Megnyugtató tibeti, zen és jóga gyakorlatok párosulnak a teremtő figyelemmel, anélkül, hogy spirituális utakat járnánk, hitrendszerekben mélyülnénk el.
Bölcs és befelé figyelő módon A JELEN VALÓSÁGÁBAN  találkozunk LELKI FORRÁSUNKKAL.

  • Ez a forrás táplálja életünk minden területét: a tanulást, fejlődést, az egészséget
  • Általa feltárhatók az eredendően bennünk rejlő képességek
  • Segítségével a mindennapi életünk válik egyszerűbbé, stressz-mentesebbé
  • Megtalálhatjuk a helyes hozzáállást és megoldást a nehéz helyzetekben is
  • Reakció- és ítélkezés mentes, tudatosan cselekvő jelenlétet gyakorolhatunk bármikor

Megtanulunk megnyílni a közönséges hétköznapi élet varázsára.
A keresett flow-élmények állandó vendégeinkké válnak – bármi történik körülöttünk a világban!

Mindfulness (tudatos jelenlét, éber figyelem): a jelen pillanatának ítélkezés-mentes tudatosítása, hogy a kellő időben – megőrizhető lelki nyugalomban – a kellően bölcs válaszokat adhassuk az élet kihívásaira. Egy teljes értékű lehetőség, hogy jobbá tehesd az életed.

„A JELEN PILLANATA az egyetlen,

amelyben változni és változtatni,

gyógyulni, szeretni, fejlődni lehet.”

(Jon Kabat-Zinn)

 

A mindfulness rendkívül értékes és gyakorlatias, életünket és hozzáállásunkat kiteljesíteni képes világlátás és létforma.
Felgyorsult, zaklatott világunkban a STRESSZ életünk alattomos megrontója – ráadásul nagyon nehezen kezelhető.
A legfrissebb pszicho-neuro-endokrin-immunológiai és epigenetikai kutatások azt igazolják, hogy a mindfulness gyakorlatokat végzők szervezetében jelentősen csökkennek a stressz-hormonok (kortizol, adrenalin, inzulin) és lényegesen emelkednek a boldogság- (szerotonin, endorfin) és a kötődés hormonjai (oxitocin, prolaktin, vasopressin).
Ezt felismerve választottuk egyesületünk küldetésének alapjául a mindfulnesst és döntöttünk úgy, hogy az ezen alapuló szolgáltatásainkkal teljes értékű támogatást nyújtunk a CSALÁDOK TUDATOSSÁ VÁLÁSÁHOZ az élet körforgásában, a fogamzástól a szülésen, gyermeknevelésen át a felnőtté válásig.

Ennek érdekében idehaza az elsők között vezettük be a mindfulness-alapú, stressz-csökkentő, életminőség javító hatású Mindfulness-Based Stress Reductio (MBSR) tréningeket, a tengeren túli gyakorlatban három évtizede már bevált, meggyőzően bizonyított minta alapján, azt még teljesebbé téve, saját tudományos kutatásokkal megerősítve.

AKIKNEK AZ MBSR-TRÉNINGEKET AJÁNLJUK

 

VÁRANDÓSOKNAK – EGÉSZSÉGTUDATOS VÁRANDÓS-GONDOZÁS
SZÜLŐKNEK – EGÉSZSÉGTUDATOS SZÜLŐSÉG
FIATALOKNAK – EGÉSZSÉGTUDATOS FIATALSÁG
CSALÁDTERVEZŐKNEK – EGÉSZSÉGTUDATOS PÁRKAPCSOLAT
EGÉSZSÉGÜGYIEKNEK
OKTATÓKNAK
VEZETŐKNEK
MINDENKINEK

A mindfulness-tréning részletei: ITT

 

A tudatos jelenlét gyakorlása – tudományosan is igazolható módon – elvezet a tudásból a bölcsességbe, a világ és az elme zajából a belső csendbe, a stresszes életünkből olyannyira hiányzó nyugalomba – ezzel lehetővé teszi az egészségben maradást, a dolgok természetes, erőlködéstől mentes megtörténését.

A mindfulness meditáció nem a dolgok kizárása, sem azok leállítása. Sokkal inkább arról van szó, hogy tisztán látjuk őket, és tudatosan az eddigi automatizmusoktól eltérő kapcsolatot létesítünk velük.
A stressz az élet és emberi létünk kikerülhetetlen része, az emberi állapot velejárója. Igaz ugyan, hogy értelmes döntések hozatalával megtanulhatjuk, hogyan ne nehezítsük meg a saját dolgainkat, az élet számos területe felett azonban alig vagy egyáltalán nincs hatalmunk. Minden meditációs gyakorlat lényege abban rejlik, hogy hajlandók vagyunk magunkhoz ölelni azt, ami van, és azzal dolgozunk.

 Ezt üzeni a mindfulness-tréning fő szlogenje is:

“Nem tudod leállítani a hullámokat, de megtanulhatsz lovagolni rajtuk.”

HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com
UA-92608053-1