Stressz-csökkentő (MBSR) tréning

CÉLCSOPORTOK

1. FELNŐTTEKNEK

Ezzel a tudatos jelenlét-alapú, stressz-csökkentő hatású, elméleti ismeretnövelés és gyakorlati készség-fejlesztés segítségével úgy tűnik, hogy a felnőttek – életkortól, nemtől, foglalkozástól, vallási és politikai hovatartozásuktól függetlenül képesek megtanulni bánni ismétlődő, vagy tartós hangulat-zavarainkkal (aggodalom, szorongás, félelem, pánik, tehetetlenség, boldogtalanság, depresszió…), amelyek észrevétlenül, alattomosan vezetnek először múló betegségtünetekhez, majd heveny, később krónikus betegségekhez, a szervi, genetikai, idegrendszeri, hormonális, immun-eredetű működési zavarok egyre gyakoribb előfordulásához. Látszólag kortól, fizikai megterheléstől és a körülményektől függenek ezek a STRESSZ-okozta „civilizációs” betegségek – de a kutatások azt igazolják, hogy megelőzésük, sokszor csodával határos visszavonulásuk szinte egyedül az EGÉSZSÉG-TUDATOS ÉLETVEZETÉSNEK köszönhetők, aminek talán a legegyszerűbb, legtisztább, legkönnyebben elsajátítható eszköze a 8 hetes MBSR-tréning.

Saját, több mint négy éves TAPASZTALATAINK szerint sokan visszanyerték a teljes lelki-szellemi egészségüket, ezáltal megszabadultak korábbi betegségtüneteiktől.

Közeledtek az emberi, pár- és családi kapcsolatok, megszűntek változtathatatlannak látszó konfliktusok.

A legtöbben elégedettségükről, személyes boldogságukról, megőrizhető nyugalmukról számoltak be, és a tréning után ÚJ ÉLETFORMÁVÁ tették a tanultakat, gyakoroltakat.

Érdemes tehát megállni rohanó, figyelmetlen, energiapazarló, gondterhelt „ámokfutásunk” közben, átértékelni az Életünket és – akár átmeneti lemondások árán is – bölcsen figyelmet és időt szánni erre a párját ritkító, életminőség javító lehetőségre!

„Nem tudod, hogy ki vagy,

amíg meg nem tudod, hogy ki lehetnél!”

(ismeretlen)

 

Bővebbet az ÁLTALÁBAN FELNŐTTEKNEK SZÓLÓ LANDING-OLDALON olvashatsz

 

2. VÁRANDÓSOKNAK – EGÉSZSÉGTUDATOS VÁRANDÓS GONDOZÁS

Felgyorsult, zaklatott világunkban a STRESSZ különösen érzékenyen érinti az anya-gyermek kapcsolatot a méhen belül, a várandósság labilis testi-lelki-szellemi állapotában!

Gyermekünk egészségének megőrzését

már a fogamzástól érdemes elkezdeni!

A MINDFULNESS-TRÉNING a megnyugvás és az egészséges életfunkciók rejtett erőforrása!

A legfrissebb pszicho-neuro-endokrin-immunológiai és epigenetikai kutatások azt igazolják, hogy a módszert követő várandósok szervezetében a VÁRANDÓSSÁG ÉS SZÜLÉS ALATT jelentősen csökkennek a stressz-hormonok (kortizol, adrenalin, inzulin) és lényegesen emelkednek az öröm-, a  boldogság- (dopamin, szerotonin, endorfin) és a kötődés hormonjai (oxitocin, prolaktin).

Ezt felismerve a szakmában idehaza elsőként vezettük be az Egészségtudatos Várandósgondozásban a mindfulness-alapú, stresszcsökkentő hatású 8 hetes MBSR-réningeket, a tengeren túli szülészeti gyakorlatban már bevált minta alapján, azt még teljesebbé téve, saját tudományos kutatásokkal megerősítve. Az elmúlt években reményeink messzemenően beigazolódtak: a tréninget végzetteknél testi-lelki kiegyensúlyozottságot, magabiztosságot, a szülés körüli szövődmények számának lényeges csökkenését tapasztaltuk. Számottevően csökkent a beavatkozások szükségessége, jelentősen megemelkedett a természetes szülés/születés aránya – még a műtétes szülést követően is.

A RÉSZTVEVŐK VISSZAJELZÉSEI pedig megérintő és mélyreható változásokról tanúskodnak (VÁRANDÓSOK TAPASZTALATAI)

Egészségesebb anya és magzat,

természetes szülés és születés

 

Bővebbet a hamarosan elérhető, CSAK VÁRANDÓSOKNAK SZÓLÓ OLDALON

 

3. SZÜLŐKNEK – EGÉSZSÉGTUDATOS SZÜLŐSÉG

Az „EGÉSZSÉGTUDATOS SZÜLŐSÉG” szolgáltatásaink keretében felajánljuk térségünk fejlődni kívánó ÓVODÁINAK, ÁLTALÁNOS-, KÖZÉP- és FELSŐFOKÚ ISKOLÁINAK a korosztályoknak megfelelően kialakított, csoportos stressz-csökkentő, tudatosság-emelő 8 hetes mindfulness (MBSR) tréningjeinket, a PEDAGÓGUSOKKAL, SZÜLŐKKEL KARÖLTVE.

Igyekszünk a különleges, csoportos éber figyelem foglalkozások anyagi és erkölcsi támogatókat megnyerni – amiben szívesen fogadjuk a kedves olvasó javaslatait is.

Az MBSR elvezeti felnőtt gyakorlóit a tudásból a bölcsességbe, a világ és az elme zajából a belső csendbe, a stresszes életünkből olyannyira hiányzó nyugalomba – gyermekeinket a figyelmetlenségből és hiperaktivitásból a figyelem irányításába és a lecsendesedés állapotába.

Ezzel hosszú távon kedvez a CSALÁD minden tagjának és segítőiknek egyaránt a testi-lelki egészség megőrzésében, a mentális képességek javításában, maradandóvá és bizalom-teljessé tenni a családi és emberi kapcsolatokat.

Az egyéni beszámolókból, a szülői, tanári visszajelzésekből egyértelműen kiderült, hogy kedvezően befolyásolhatók a gyermekkori figyelem- és viselkedészavarok, észlelhetően javultak a szülő-gyermek kapcsolatok. Meglepően nőtt a gyerekek tudatossága.

Hozzá tartozik a teljességhez, hogy a legjobb eredmények akkor születtek, ha legalább valamelyik szülő (az édesanya született erre a feladatra) és a gyermeket növelő óvodapedagógus, tanár, osztályfőnök is elvégezte az MBSR-tréninget!

„Meggyőződésem, hogy legnagyobb örökségként

boldog emlékeket hagyhatunk gyerekeinkre.”

(Og Mandino)

 

Bővebbet a hamarosan elérhető, CSAK SZÜLŐKNEK SZÓLÓ OLDALON

 

4. FIATALOKNAK – EGÉSZSÉGTUDATOS FIATALSÁG

 A felnőtteknek szánt instrukciók és képzésforma lényegében helytálló a fiatal felnőtteknél is.

Amiért hozzájuk külön is szólunk, az az a különleges élethelyzet, hogy – hosszabb-rövidebb tapasztalatszerzést követően – ebben az életkorban alakulnak ki a maradandóbb párkapcsolatok, vetődik fel a családtervezés gondolata, és érkeznek meg akár az első csalódások is…

Miután a fiatal felnőttkorba érve már mélyen gyökerező, tudattalan szokásokat örököltünk a szüleinktől, tanítóinktól, példaképeinktől, ezért a fiatalok életfeladata, hogy saját felnőtt korukra mennyire tudatosan élik majd az életüket. Eláruljuk hát a TARTÓS, SZERETETTELJES, KÖLCSÖNÖS BIZALOMRA ALAPULÓ KAPCSOLAT „titkát” – hogy ezzel már egy új mintát legyenek képesek továbbadni az utódaiknak.

Az OXITOCIN a hosszú távú, egymásra figyelő, bizalomteljes együttműködés hormonja.

Hatása a közeledés, megértés, béke, elengedés, kölcsönös bizalom, amikor mindkét fél szükségletei kielégülnek. Következménye a kiegyensúlyozott kapcsolat, őszinte barátság, jó közérzet, fejlődés külön-külön és együtt is.

Jelentős mértékben ennek a hormonnak a hiányától szenvednek lelki sérülést a mai fiatalok, cserélik olyan sűrűn a párjaikat, mert keresik ezt a SZERETET-HORMON által megélhető, mindent felülmúló és semmivel nem pótolható LELKI ÁLLAPOTOT.

Jó hír: AZ OXITOCIN-SZINT NÖVELŐ MÓDSZEREK TANULHATÓK, GYAKOROLHATÓK!

Testtudatosság és tudatos kapcsolat (ölelés, érintés, kézfogás…), ÖNSZERETET, ÖNELFOGADÁS, ÖNÉRTÉKELÉS, ÖNBIZALOM…

A fiataloknak szánt tudatos jelenlét, MBSR-tréningjeinken segítünk megtanulni, gyakorolni, BEVINNI  A MINDENNAPI ÉLETBE és megélni azt. Odahaza és a közösségekben egyaránt ezeket az ALAPVETŐ EMBERI ÉRTÉKEKET!

Várunk Téged is a tréningen!

„A bölcsesség nem a fejünkben, hanem a szívünkben rejlik.

Dönts szíved szerint:

aki szeretettel közelít a világ dolgaihoz,

mindig jól dönt.”

(Hioszi Tatiosz)

 

Bővebbet a hamarosan elérhető, CSAK FIATALOKNAK SZÓLÓ OLDALON

 

Hamarosan várható még részletes leírás a tudatosságról:

 

  1. EGÉSZSÉGÜGYIEKNEK
  1. OKTATÓKNAK
  1. VEZETŐKNEK
HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com
UA-92608053-1