A LÉLEK – JELEN – LÉT TALÁLKOZÁSOK,

MBSR- TRÉNING

elméleti és gyakorlati elemei

ELMÉLET A MEGÉRTÉSHEZ                                                                             

 

1. A MINDFULNESS ALAPJAI

2. MEGTAPASZTALNI AZ ÉLETET

3. TUDATOS JELENLÉT

4. A STRESSZ-CSÖKKENTÉS ÚJ LEHETŐSÉGEI

5. BÁNNI TUDNI A GONDOLATOKKAL

6. ÉRZELMI INTELLIGENCIA

7. A FÁJDALOM KEZELÉSE

8. JÖVŐ-TERVEZÉS – TUDATOS ÉLETVEZETÉS

GYAKORLAT A MEGÉLÉSHEZ

 

    1. FORMÁLIS GYAKORLATOK

 

TUDATOS EVÉS

az érzékszervek tudatos használata

TESTFELFEDEZÉS, TEST- ÉS MOZGÁSGYAKORLATOK

testi érzetek tudatosítása

LÉGZÉS, HANGOK, GONDOLATOK, ÉRZÉSEK

Fókuszált figyelem, kiterjesztett figyelem

TÉRTUDATOSSÁG, TISZTA TUDAT

 

    2. INFORMÁLIS GYAKORLATOK

Hagyni átjárni az ÉLET minden aspektusát

A következő ( 8 hetes) TUDATOS JELENLÉT-ALAPÚ, STRESSZCSÖKKENTŐ

(MBSR) tréning indulása MINDENKINEK:

2019. Január

Hétfő 9h-11.30h vagy Szerda17h-19.30h

Jelentkezés indítása hamarosan ! 

Kérjük figyeld postafiókod és FB oldalunk!

 

Összeállítottunk egy kis kedvcsináló ízelítőt a tapasztalatokból:

 

2o16. márciusa és 2o17 márciusa között 12o résztvevője volt a Tudatos Jelenlét alapú stressz-csökkentő, valójában a lelki fejlődésünket elősegítő

Lélek-Jelen-Lét találkozásainknak…

A tanfolyam egy újabb módszert adott a kezembe, hogy az életem tudatosabban élhessem…”

„Elfogadom a dolgokat olyannak, amilyenek, ez segít saját félelmeim elengedésében…”

„Végül mikor feladtam az ellenállást és elfogadtam, hogy ez van, egy csapásra megszűntek a kellemetlen érzetek. Megtapasztaltam az elfogadást és azt is, milyen haszontalan dolog másképp hozzáállni…”

„Régóta vagyok asztmás. Ma hajnalban felébredtem, és nem kaptam rendesen levegőt, éreztem, hogy baj lesz… Két választásom volt: vagy felkelek a pipámért, vagy meditálok:) – az utóbbit választottam és néhány perc múlva teljesen normalizálódott a légzésem, a sípolás megszűnt!”

„Korábban lefekvés előtt mindig be kellett vennem gyógyszert, hogy menstruációs fájdalmamat csillapítsam, e nélkül képtelen voltam elaludni. Most, hogy engedem, hogy fájjon, s megfigyelem milyen is valójában, átmeneti erősödés után fokozatosan megszűnik, s végig alszom az éjszakát. Most már akkor is el tudok aludni, mikor korábban csak rágódtam…”

További vélemények

„A technikákat, amit tanultunk, folyamatosan alkalmazom, ezáltal a mindennapi stresszt érezhetően csökkenni látom…”

„Már hátra tudok lépni egyet, felismerem a stresszes érzéseimet, ezzel a felismeréssel az idegesség, mint egy buborék, szétpukkan…”

„Most ott tartok, hogy minden reggel igyekszem meditálni, ha kihagyom, akkor nem érzem olyan jól magam aznap. Naponta gyakorlom és ezt ezután is így szeretném, főleg azért mert érzem is a változást, az emberi kapcsolataimon, a kommunikációmon, nyugodtabb, jobb kedvű vagyok…”

Sokkal nyugodtabb vagyok, a feszültebb helyzeteket is jobban tudom kezelni…”

„Megtanultam az elmém elkalandozásaira úgy tekinteni, hogy az természetes. Ezáltal elfogadóbb, türelmesebb vagyok magammal szemben. Hamarabb túlteszem magam helyzeteken, nem rágódom annyit. Ezáltal nyugodtabbak az éjszakáim is.”

További vélemények

„Köszönöm, hogy közöttetek lehettem/ek. Korábban sok időt töltöttem a múltban egy konfliktushelyzet után a megoldások újrakeresésével, illetve a jövőben történő dolgok előre lejátszásával. Ennek fölismerése és “helyretétele” számomra a legértékesebb dolog a tréningből.”

„Az MBSR tréning számomra egy új életszemléletet, életérzést hozott, eddig feltáratlan kincsekhez vezetett, melyek talán eddig is voltak, csak nem vettem észre őket. A tanultak egy részét már eddig is ismertem, de most minden más összefüggésbe került, ami nagyon jó, úgy érzem fejlődtem, s ez azóta is folyamatos.”

„Egyre többször tudok valóban jelen lenni a pillanatban, és azt csinálni, amit érdemes…”

Eleinte bizonytalan voltam, hogy valóban ott-e a helyem, valóban kell-e ez nekem, de örülök, hogy végigcsináltam. Nagyon szépen köszönöm ezt Nektek”

A tanfolyam során sikerült belátnom, hogy a kevesebb néha több. Nem feltétlenül a megfeszített munka vezet boldogsághoz. A tanultak következtében igyekszem magam egyre gyakrabban lelassítani, és magamat, valamint a családomat az előtérbe helyezni a munkával szemben. Ezeknek is köszönhetően élhetem át tisztább tudattal a várandósság pillanatait, és ezt ezúton is köszönöm.”

További vélemények

Szinte az életem részei lettek ezek a gyakorlatok. Mivel tényleg akárhova magammal vihetem, könnyű gyakorolni. És azt hiszem, nem is tudnám már tovább úgy élni az életemet, hogy ezt kihagynám belőle. Ezáltal sokkal teljesebb vagyok.”

A mellkas szúrását nagyon gyorsan elmulasztottam, ami általában pár napig szokott tartani. Ehelyett hagyom, hogy fájjon és figyelem. Másodpercek alatt elfelejthettem a fájdalmamat. Ez fantasztikus!”

Ezzel a módszerrel nagyon mélyen megismerhetjük önmagunkat. Csak most vettem észre, hogy a hangom és a beszédem néha durva. Így még az is változik, ha figyelem, finomabbá válik, szelídebbé. A testtartásom, a mozgásom is finomodik, mert észreveszem magam.”

Más emberektől is pozitív visszajelzést tapasztaltam a hozzáállásom megváltoztatásával. Azonnali változást észlelek a részükről is. Könnyebben elfogadom a körülöttem lévő embereket „hibáikkal” együtt. És ezt ők is érzik, mert pozitívan változott a viselkedésük.”

További vélemények

Megnyugtató, hogy ez a módszer megmagyaráz sok mindent a Létről, amire eddig sehol nem találtam a kielégítő választ.”

Külön örülök, hogy egy kis csapatban tudtam részt venni ezen a tanfolyamon, családias környezetben. Szeretetben. Érezni lehet a szeretet áramlását Tőletek! Köszönöm! Bárcsak minden egyes ember megtapasztalhatná ezt a tanfolyamot és így élhetné az életét!”

Sokáig próbáltam összefoglalni, mit adott a tréning és mivel annyi területen hatással volt az életemben: család, kapcsolatok, munka, testi-lelki állapotok, identitások, értékrendek, sport, így arra jöttem rá, hogy valójában megtanultam újra szeretni. Feltétel nélkül, elfogadva, de elengedve, mindent és mindenkit – benne magamat is – tudatosan, tisztán szeretni.”

UA-92608053-1