L É L E K

2. MINDNESS-CSOPORT:

a megnyugvás lelki ereje, harmóniája

Együttes, meditatív tartalmú találkozások.

8 hetes stresszcsökkentő tréning, heti 1 alkalommal 2,5 óra

 

A MINDFULNESS / TUDATOS JELENLÉT, ÉBER FIGYELEM/ rendkívül értékes és gyakorlatias , életünket és hozzáállásunkat kiteljesíteni képes MÓDSZER!

A szakmában idehaza elsőként vezetjük be az Egészségtudatos Várandósgondozásban a mindfulness-alapú, stresszcsökkentő hatású LÉLEK-JELEN-LÉT találkozásokat VÁRANDÓSOKNAK.

Ezzel – tudományosan is igazolható módon – megkönnyítjük az anya és magzat egészségben maradását, a várandósság és a szülés természetes megtörténését.

Következő (8 hetes) TUDATOS JELENLÉT-ALAPÚ STRESSZCSÖKKENTŐ (MBSR) tréning indulása VÁRANDÓSOKNAK: 2018. március 5.

Új délelőtti időpont!! 09:00-11:30-ig!

MI A MINDFULNESS LÉNYEGE?

 

JELENTKEZÉS: ITT

Mi a Mindfulness?

Nézd meg 3 és fél perces kisvideónkat!

A MINDFULNESS ÉS A MENTÁLIS KÉPESSÉGEK

A kutatások szerint a MINDFULNESS  a szó szoros értelmében átalakítja az agyat. A mindfulness gyakorlása az agyműködés legalább 8 területén hoz egyértelműen pozitív változást. 

  1. Az első az ACC (anterior cingulate cortex) területe, mely a keleti meditációs hagyományban a harmadik szem helye. Ez a terület az önfegyelmet  és a külvilág ingereire adott rugalmas válaszadást irányítja. A kutatások alapján a meditálók jobban szerepelnek az önfegyelem-teszteken, képesek tanulni a múltból.
  2. A másik fontos terület, ahol a meditáció révén sikerült szürkeállomány-növekedést előidézni, a hippocampus. A limbikus rendszer részeként, ez a terület érzékeny a krónikus stresszre, a depresszióra és a poszttraumás stresszre. Jó működés viszont rezilienssé tesz (rugalmas megbirkózás), ami elengedhetetlen a mai zaklatott, rohanó, anyagias világban a túléléshez, az alkalmazkodáshoz.
  3. – 8. A kutatók szerint a meditáció emellett az észlelést, a test-tudatosságot, a fájdalomérzetet, az érzelmi szabályozást, az introspekciót és a komplex gondolkodást támogatja.

A MINDFULNESS LÉNYEGE

Idézet Dr. Szondy Máté: ” Megélni a pillanatot – Mindfulness, a tudatos jelenlét pszichológiája” című könyvéből:

“A tudatos jelenlét nem más, mint figyelmünk irányításának különleges módja az “itt és most”-ra. Elsajátítása nem kötődik semmilyen világnézethez. Célja az, hogy teljes valónkkal jelen legyünk a pillanatban.

Az élmények éber, ítélkezés-mentes, nyitott megélésének ugyanis számtalan pozitív testi és lelki hatása van: enyhíti az átélt stressz intenzitását, megerősíti az immunvédelmet, elviselhetőbbé teszi a fájdalmat, csökkenti a depresszió és a szorongásos problémák kialakulásának veszélyét és javítja figyelmi kapacitásunkat.

Akik gyakrabban élik meg a tudatos jelenlétet, elégedettebbek önmagukkal és másokkal szemben. És ez csak néhány kiragadott példa a sok közül.”

Tréningjeink folyamatosan indulnak, aktuális időpontokról, tematikáról az alábbi linken olvashat.

Kattintson erre az oldalra és tájékozódjon bővebben induló tanfolyamainkról.

Hamarosan
UA-92608053-1